top of page

מונה חשמל חכם

הסכנה הטמונה במוני החשמל החכמים

מונים חכמים הם שונים ממונים אנלוגיים, למרות שניתן למצוא אותם באותו המיקום מחוץ לבית. המכשירים האלה מסמלים קפיצה טכנולוגית ומציעים יעילות ושדות עבודה בזמן אמת, שאין למדריכים המסורתיים לספק.

מונים חכמים מעבירים נתוני צריכת אנרגיה אלקטרונית לחברות החשמל בצורה אלחוטית, ומסירים את הצורך בקריאה ידניות ומספקים עדכונים כל 15 דקות. התקשורת הזו מתבצעת באמצעות גלי רדיו-תדר RF סוג של אנרגיה אלקטרומגנטית. תלוי בעיצוב והגדרה הספציפיים, התקשורת מהמדריך עשויה להשתמש ברשתות תקשורת סלולארית, , לוויינים, רדיו, קווי חשמל, רשתות WiFi או פרוטוקולים אינטרנטיים.

אולם, ההתקדמות בטכנולוגיה של מונים חכמים מעלה חששות בנוגע להשפעות הבריאותיות האפשריות של חשיפה ממושכת לגלי RF. גלי RF הם תת-קבוצה של שדות אלקטרומגנטיים, שגרמו לדיונים ומחקרים בנושא בטיחותם, במיוחד ביחס לשימוש שלהם בתקשורת אלחוטית.


הסיכונים הבריאותיים של מונים חכמים

מונים חכמים מייצרים קרינה אלקטרומגנטית (EMR) באמצעות גלי רדיו, אשר גורמים לפליטת קרינת RF. חשוב לציין שבשנת 2011, הוועדה הבינלאומית למחקר על סרטן (IARC) סיווגה את קרינת RF כ"אולי קרצינוגנית (גורמת סרטן) לבני אדם". עד היום, אין הוכחות משמעותיות המוכיחות את בטיחות קרינת RF. בנוסף, לא נערכו עד כה מחקרים בריאותיים ממוקדים על דיירים בבתים שבהם מותכנים מונים חכמים..

קיימים אנשים עם מונים חכמים המותקנים בבתיהם שדיווחו על תופעות חדשות של:

- סחרחורת

- אי נוחות באוזן

- בעיות קוגניטיביות

- אי תקיפות לב

- חרדה

- הפרעות בשינה


ההיסטוריה הראתה שחשיפה לנפחים גבוהים של קרינת RF, במיוחד בהתקנים הקשורות לרדאר, עשויה לגרום תופעות חמורות.

הסף הבטיחותי המצוין לקרינת RF בארה"ב מוגדר ב-1,000 מיקרו-וואט למטר רבוע. נמצא שמונים חכמים מסוימים מסוגלים להוציא רמות של עד 60 פעמים יותר גבוהות מהמדד הזה. רמת קרינה זו דומה לפליטה משולבת מ-160 מכשירים ניידים. ומעבר לכך, מונים חכמים מייצרים ומשדרים באופן מתמיד קרינת RF בתוך המרחבים בהם אנו חיים.



מה זה חשמל מזוהם ?

וכיצד הוא משפיע עלינו


המכשירים האלקטרוניים המודרניים שלנו, מטלפונים חכמים עד מחשבים ניידים, פועלים בדרך כלל בזרם

חשמל מזוהם

ישיר (DC) בכ-12 וולטים. לעומת זאת, מערכות החשמל המודרניות מפעילות בדרך כלל בזרם חילופי (AC), בעוצמות של 120 או 240 וולטים. על מנת שהמכשירים שלנו יפעלו, הם חייבים להמיר את הזרם החילופי הקיים לזרם ישיר. מעבר זה מייצר את מה שנקרא "חשמל מזוהם". זהו אפקט אלקטרומגנטי לא סדיר (EMI) שנכנס לקפיצי מתח, והוא נכנס לקטגוריה של קרינה בלתי מייננת.

"חשמל מזוהם" זה לא משהו שנשאר מוגבל. הוא מתפשט במערכת החשמל בביתך ומשם מתרסק אל החלקים החיצוניים, וזורם משם לאורך מגוון מקורות כמו שקעים, רצועות חשמל, מכשירים אלחוטיים ומכשירים אלקטרוניים אחרים. התוצאה? סביבה מרובה ב זיהום חשמל. מוני החשמל החכמים, לצערנו, מגבירים את המצב הזה. הם מכניסים קפיצי מתח ושיאים של חשמל בתדרים גבוהים לכל מעגל בבית שהם מחוברים אליו. הזיהום החשמלי הזה לא מתקיים רק במקום; הוא מתפשט בתדרים גבוהים, ועשוי להידרדר לכל חלל הבית.

המצב לא כל כך אפל, כמו שאנחנו יכולים לטהר את האוויר שלנו, קיימות אמצעים לסינון הזיהום החשמלי, המציעים הגנה מפני ההשפעה המסוכנת על הבריאות?

ישנה עובדה מדאיגה שמספר מחקרים כמעט מכל העולם מצביעים על קשרים בין החשמל המזוהם לבין מגוון תסמינים פיזיים, רגשיים וקוגניטיביים.

בנוסף, הנתונים מראים שחשמל מזהם יכול לגרום לתגובות חיסוניות בגוף. הסיבה לכך היא שהגוף תופס את השדות החשמליים האלה כישות זרות, הדומות לחיידקים ווירוסים. וגורמים לדלקות ממושכות היכולות לגרום לתסמינים כמו:

• עצבנות

• עיתויי מחשבה

• בעיות קוגניטיביות

• בעיות קוגניטיביות

• בעיות קוגניטיביות

• בעיות קוגניטיביות

• עייפות

• חרדה


הגנה על עצמך מסכנת המונים החכמים


בעוד הדיון סביב הסיכונים האפשריים בנושא מונים חכמים ממשיך, כדאי לקחת פעולה כדי למזער כל סיכון אפשרי הקשור לחשיפה לגלי רדיו-תדר (RF) המושפעים מהמכשירים הללו. להלן מספר טיפים מעשיים שיכולים לעזור להגן על הבריאות שלך:

1. לשמור על מרחק: למקם את המונה חכם כמה שיותר רחוק ממרחבי המגורים, במיוחד מחדרי שינה, כדי למזער את החשיפה לגלי RF במהלך השינה. ניתן להימנע ממקומות בהם אנו מבלים זמן רב.

2. להשתמש במוצרי חסימת RF: יש לשקול להשקיע במוצרים שמתכוונים במיוחד לאיזון הקרינה האלקטרומגנטית והשפעתה על הגוף האורגני (Q LINK). אלו יכולים לכלול כיסויים למונים החכמים, שניתן לשים מעל המונה כדי להפחית את החשיפה לקרינה.

3. לטהר את הגוף באופן סדיר: לצרוך תזונה עשירה באנטיוקסידנטים ולטהר את הגוף מתכשירים מזהמים עשוי לסייע בהורדת האפקטים האפשריים של חשיפה לקרינה. יש לכלול בתפריט מזון בעל רמה גבוהה של אנטיוקסידנטים כמו פירות יער, אגוזים וירקות ירוקים עלים, ולשתות מים מסוננים.

4. לבחור בחיבור מתגבר: אם אפשרי, יש לבקש מספק השירותים שלך להתקין מונה חשמל המחובר בחוטים במקום מונה חשמל אלחוטי. מונים המחוברים בחוטים יכולות לספק את אותם היתרונות ללא פליטת קרינת RF מתמידה.

5. להישאר מעודכן: יש להתעדכן באופן תדיר לגבי הידע בנוגע למונים חכמים וקרינת RF. יש לעקוב אחר המחקרים האחרונים,

6. להגן על הבריאות: אם יש לך דאגות לגבי התקנת מונים חכמים בביתך, יש להעביר אותן לספק השירותים המתאים ולחקור אפשרויות פתרון אחרות. יתכן ויהיו לספקים אפשרויות לא להתקין מונים חכמים או להמליץ על אלטרנטיבות יותר בטוחות.

7. להשתמש בצמחים החוסמים קרינה: ידוע שקיימים צמחים המספיקים לספוג קרינה, כמו קקטוסים וסוקולנטים. שים אותם ליד מונים חכמים עשוי לעזור בהפחתת החשיפה לגלי RF.


שימו לב: המאמר התמקד בסיכונים ובסיכונים הבריאותיים הפוטנציאליים הקשורים מונים חכמים. חשוב להתייעץ עם מקצוען רפואה לקבלת עצה והנחייה אישית.




bottom of page