top of page

אנזימים פרוטאוליטים

פרוטאז הוא מושג בביוכימיה המתייחס לקבוצה של אנזימים (הנקראים גם "אנזימים פרוטאוליטים", "פרוטאזות",או"רוטאינאזות") שתפקידם הוא לפרק חלבונים לאבני הבניין הבסיסיות שלהם, לחומצות אמינו. באמצעות הידרוליזה של הקשרים הפפטידים בחלבון. אנזימים אלה מזרזים תהליכי פירוק של חלבונים. אף שהגוף מייצר בעצמו אנזימים אלה, ניתן להשיגם כתוספי תזונה ולאכלם עם הארוחות. לאנזימים אלה יש גם השפעה נוגדת-דלקות אם נוטלים אותם בין הארוחות.

אנזימים פרוטאוליטים

נתונים ממחקרים אפידמיולוגיים מראים השפעות יעילות של אנזימים מפרקי חלבון כטיפול משלים

בחולי סרטן הראש, הצוואר, מיאלומה נפוצה, סרטן השד, צוואר הרחם ואחרים.

הרעיון לטיפול בסרטן על ידי אנזימים החל ב- 1906. הרופא הסקוטי John Beard גילה כי כאשר הלבלב העוברי מתחיל להתפתח (ביום ה56 של ההריון), נבלמת התפתחות וגדילת השלייה. מכאן בא הרעיון להשתמש בתמצית הלבלב לעצירת גידולים. השימוש בהם אושר על ידי השלטונות בארצות רבות, וגם בארה"ב.


המחקר בארה"ב נעשה מטעם המכון הלאומי לבריאות והמכון הלאומי לחקר הסרטן. בניסוי זה השתמשו באנזימי לבלב: כימוטריפסין, טריפסין וכן באנזימים מהצומח: בברומלין (מאננס), פפאין (פפאיה), ופרוטאזות ממקור של פטריות, וכן בסראפפטאז  ופרוטומורפוגנים. כשתאי סרטן מתחילים להתפתח, הפרופיל הגנטי שלהם משתנה, ומתחילה חלוקה בלתי מבוקרת שלהם. כאן באים לעזרה תוספי אנזימים.


מוביל שיטת טיפול זו הוא ד"ר גונזאלס.

לשיטת הריפוי שלו שלושה מרכיבים עיקריים:

1. תזונה.

2. תוספת רכיבים מזינים.

3. סילוק הרעלים מהגוף.

בתכנית הניקוי הוא משתמש גם בחוקני קפה. כל מטופל חייב לאכול תוספות מזינות בצורה אינטנסיבית. התכנית כוללת ויטמינים, מינרלים, יסודות קורט, חומצות אמינו וכד'. ד"ר גונזאלס מאמין גדול באינדיבידואליות התזונתית ומתאים תזונה באופן ייחודי לכל מטופל. דגש חזק ומיוחד במינו הוא הטיפול עם אנזימים פרוטאוליטיים (המופקים היום גם מצמחים) לעצירת הסרטן.


מחקרים שסוכמו על ידי ד"ר גונזלס, הראו שבטיפול בחולי סרטן באמצעות אנזימים, הצליחו להשיג שרידות גבוהה של החולים ונסיגת המחלה, גם בחולים שהוגדרו סופניים. האנזימים פועלים על המנגנונים הבאים בגוף: מאפשרים את פירוק תאי הסרטן ויסות של התפתחות התאים הסרטניים מעודדים את התאים הסרטניים להתמיין לתאים נורמליים מניעת ייצור כלי דם התומכים בגידול (אנגיוגנסיס) מעכבים התפתחות גרורות של התא הסרטני מגבירים את הפעילות החיסונית בגוף.

בשל התוצאות החיוביות של השפעת האנזימים על מחלת הסרטן, אישר המכון הלאומי האמריקאי לחקר הסרטן ה- NCI , מימון לניסויים קליניים בקנה מידה גדול בתחום זה.


מחקרים רנדומליים, פרוספקטיביים וכפולי סמיות, שבדקו השפעה של טיפול באנזימים בנוסף לטיפול


אנזימים פרוטאוליטים

הכימותרפי או הקרנות, הראו את ההישגים הבאים: עלייה משמעותית (36 חודשים ויותר) בתוחלת החיים נסיגה מהירה יותר של הגידול הפחתה בתופעות הלוואי של הכימותרפיה הפחתה ועיכוב בהתפתחות גרורות * שיפור במצב הכללי ובאיכות החיים.


חברת דגן מערכות בריאות היא היבואנית הבלעדית של מוצרי  Biotics Research Corporation

 במוצר הנקרא  Paine Apple Extract המופק ממיצוי אננס ניתן למצוא אנזימים פרוטאוליטים.

bottom of page